Koncerty Horynieckich Aniołków nad Morzem BałtyckimKoncerty Horynieckich Aniołków nad Morzem Bałtyckim

Koncerty Horynieckich Aniołków nad Morzem Bałtyckim

W dniach 8-18.07.2018 r. 35- osobowa grupa dzieci i młodzieży z zespołu" Horynieckie Aniołki "pod opieką 4 opiekunów wypoczywała w Jarosławcu - małej, ale jakże malowniczej miejscowości nad Morzem Bałtyckim. Inicjatorem i pomysłodawcą wyjazdu był ojciec Bogdan Klóska- sprawdzony przewodnik wycieczek i pielgrzymek. Razem z nami wypoczywały dzieci z katolickiego zespołu "Promyczki Dobra" z Nowego Sącza. Mimo długiej podróży (900 km),  starczyło nam sił, by zaraz po przyjeździe  przywitać się z polskim morzem. Wrażenie było ogromne nawet dla tych , którzy nad morzem nie znaleźli sie po raz pierwszy. Mieszkaliśmy w pięknym pensjonacie usytuowanym na jarosławieckim klifie i oddalonym zaledwie 100 m od morza. Pobyt nasz obfitował w wiele atrakcji. Codziennie chodziliśmy nad morze, gdzie dzieci pluskały się w wodzie, plażowały, budowały pałace i domki z piasku, zbierały muszelki i bursztyny. Wsłuchiwaliśmy się w szum fal i śpiew mew, napawaliśmy się pięknym widokiem polskiego morza, które nas wyciszało i uspokajało. Podziwialiśmy wspaniałe zachody słońca, podczas których słońce chowało się  na horyzoncie w morze, rozświetlając go swoim blaskiem. To było niesamowite wrażenie. Wyjścia na plażę, dały dzieciom okazję nie tylko, żeby wypocząć, ale także  poprawić stan swojego zdrowia. Spacerując i przebywając często na plaży wdychaliśmy jod, walczyliśmy z płaskostopiem chodząc po kamieniach oraz masowaliśmy stopy w ciepłym piasku. Wycieczka autokarowa do Ustki kojarzyć nam się będzie z piracką przygodą. Odbyliśmy bowiem  rejs  statkiem "Dragon", który wykorzystany został w filmie "Piraci z Karaibów". Na pokładzie spotkaliśmy pirata z przepaską na oku i pistoletem za pasem. Wyglądał groźnie, ale wzbudził naszą sympatię, bo śpiewał, organizował konkursy i zabawiał turystów

. Mile będziemy także wspominać wieczorne spotkania integracyjne z "Promyczkami Dobra", wspólne gry i zabawy połączone z wymianą doświadczeń i modlitwą oraz  smaczną kiełbaskę samodzielnie pieczoną przez dzieci przy ognisku. Dużą popularnością cieszyły się też koncerty "Horynieckich Aniołków" i "Promyczków Dobra", które przygotowane były dla wczasowiczów wypoczywających  w Jarosławcu. Występy wzbudzały duże zainteresowanie i podziw oglądających

Podczas naszego 10-o dniowego pobytu towarzyszyła nam modlitwa i udział w codziennej Mszy św. w kaplicy i kościele parafialnym w Jarosławcu. "Horynieckie Aniołki" i "Promyczki Dobra"  uświetniały każdą Mszę swoim śpiewem.

Po wizycie nad morzem pozostają wspomnienia i żal, że czas tak szybko upływa. Myślę , że z pewnością  każdemu z nas , będzie brakowało  tych spacerów nad brzegiem morza , wyciszających widoków, zachodów  słońca, spokojnych dźwięków szumu morskich fal i dotyku ciepłego piasku. Jednak w naszej pamięci pozostają wspomnienia i niezapomniane wrażenia, którymi będziemy żyć przez cały rok, by znów zatęsknić za morzem i tu wrócić. Jesteśmy wdzięczni Panu Bogu za opatrzność, a ojcu Bogdanowi Klósce za zorganizowanie tak atrakcyjnego wypoczynku.